A virtuális üzletközpontok jövője

Az üzletközpontok mára a különböző hátterű és korcsoportú emberek közötti fontos társadalmi interakciók központi találkozóhelyévé és központjává váltak. Most képzelje el, hogy a heti bevásárlóközpontba tett utazását egy virtuális bevásárlóközpont váltja fel a metaverzumban , ahol órákat tölthet, találkozhat barátaival, és valós időben kommunikálhat velük  anélkül, hogy taxifoglalással vagy otthonról való autózással kellene foglalkoznia. Hamarosan megjelenik egy virtuális bevásárlóközpont, amely a  VR Mall jóvoltából valósággá válik.


Az ötlet az, hogy az e-kereskedelmi vásárlási oldalon látottakat egy jobb vizuális élménnyel kombinálják, ahol a felhasználók a virtuális valóságban beléphetnek egy bevásárlóközpontba, és valós emberekkel léphetnek kapcsolatba. 

A fizikai bevásárlóközpontok a közösség szívének szerepét töltötték be, több száz pár találkozási helyeként és a tinédzserek szociális szentélyeként mindenhol. A számítógépen, okostelefonon, táblagépen keresztül elérhető virtuális bevásárlóközpontok is ilyen helyekké, kényelmi helyekké válnak a világ minden tájáról érkező fogyasztók számára. Mindemellett hatékony eszközzé válnak a vásárlók pozitív érzelmeinek keltésére a manapság fellendülő élménygazdaság korában .

A virtuális bevásárlóközpontban való vásárlásnak lehetővé kell tennie a felhasználók számára, hogy sokkal több információt kapjanak az árukról, mint a hagyományos vásárlási vagy e-kereskedelmi üzletekben. 

Lesznek-e további kedvezmények a virtuális bevásárlóközpontokban, kivéve a vásárlást?

A virtuális bevásárlóközpontokban a különböző országokból érkező emberek beszélgethetnek, és együtt mehetnek moziba vagy koncertre. Azok, akik korábban nem ismerték egymást, kedvenc üzletükben köthetnek ismeretséget. A vásárlás mellett banki szolgáltatások is elérhetők legyenek. Akárcsak a való világban, egy virtuális bevásárlóközpont olyan helyként szolgálhat, amely egyesíti az embereket és szórakozást nyújt. 

Miért mennének az emberek virtuális bevásárlóközpontokba?

Hosszú utat tettünk meg – a nyersanyagok értékesítésétől az áruk gyártásáig és a szolgáltatások kínálatáig a ma virágzó élménygazdaságig. Korábban elég volt, ha az ember zacskós kávébabot vásárolt. Később a fogyasztók elkezdték az őrölt kávét brikettben vásárolni. Végül népszerűvé vált a kávézás az éttermekben vagy kávézókban, és az emberek sokkal többet kezdtek fizetni ugyanazért a kávéért, amit otthon is fogyaszthatnak.Ez azonban még nem volt a vége. Ma a vásárlók egy kávézóba mennének, hogy egy csésze kávé mellett felejthetetlen élményben részesüljenek. A modern ügyfeleknek pozitív érzelmekre és egyedi élményekre van szükségük, és készek fizetni érte. A múltban csak elmélet volt, az élménygazdaság ma valóság, és az ügyfélélmény (CX) ma minden vállalkozás számára kulcsfontosságú prioritássá vált .Ebben az összefüggésben a virtuális valóság bevásárlóközpontjai értéket teremthetnek a vállalkozások számára és pozitív élményeket az ügyfelek számára.
 

The Economist: